Voor de vierde keer op rij ontving JIT Foyer de verbetersticker. Afgelopen jaren is in het pand naast de Foyer JIT Next en JIT Base gekomen. Zij deden ook mee met de verbetertafel. Samen met vier bewoners, één Achterbanner en een medewerker van het Straat Consulaat, zijn we in gesprek gegaan over wat zij graag willen verbeteren in de woonvoorziening waar ze verblijven.
Thema’s als schoonmaak, keuken, begeleiding, het ontvangen van bezoek en een goed internetbereik zijn punten die voor de jongeren hoog op de agenda stonden. In een training hebben de jongeren geleerd om de punten zo goed mogelijk over te brengen op de teamleider en de begeleiding.
Het gesprek met de begeleiding verliep voor de jongeren verbazingwekkend goed. Zeker het punt over de beschikbaarheid van de begeleiding werd serieus opgepakt. Drie weken later zijn we opnieuw met elkaar in gesprek gegaan, om te kijken welke punten er zijn verbeterd. De teamleider en de begeleiders zijn serieus met de punten aan de slag gegaan en hebben hierin zestien stappen gezet in de goeie richting.
We lichten hiervan een aantal punten uit:
- Er word jaarlijks een schoonmaakbedrijf ingehuurd die de keuken grondig schoonmaakt, zodat jaarlijks met een schone lei wordt begonnen.
- In de keuken krijgt iedereen een eigen bak voor de kruiden, potten en pannen.
- Er is een brief gestuurd naar het management waarin wordt aangegeven dat jongeren ervaren dat er te weinig tijd voor hen is. Het is belangrijk dat er capaciteit bij komt. Er komt een vervolggesprek met de gemeente, waar de jongeren bij zullen aansluiten.
- Iedereen krijgt een eigen postvakje.
- Er wordt overlegt met DUWO over hoe het internet in het gebouw verbetert kan worden. Over drie weken kijken we hier nog op terug.
Doel van de verbetertafel
is om het gesprek tussen de bewoners, begeleiders en teamleiders op gang te brengen en de voorziening te verbeteren. Dat is goed gelukt en daar zijn we heel blij mee!
Bij de foto: de vier bewoners, één Achterbanner en een medewerker van het Straat Consulaat.