Het JIT ontving voor het derde jaar op rij de verbetersticker, waarmee ze laten zien dat ze samen met de cliënten de dienstverlening willen verbeteren.
In vier bijeenkomsten is het JIT samen met de jongeren van het JIT en het Straat Consulaat aan de slag gegaan om de volgende punten te verbeteren:
- Het JIT heeft persoonlijk folders neerlegt in alle hotels waar jongeren worden opgevangen, zodat zij de weg naar het JIT (hulp) makkelijk kunnen vinden.
- Op de website van het JIT is een chatfunctie toegevoegd, die gekoppeld is aan een telefoon van een JIT medewerker. Zo kunnen er via de website direct vragen worden gesteld aan het JIT en krijgen de jongeren snel reactie terug. Het Straat Consulaat zal deze functie eerdaags testen.
- Er is een werkgroep gestart die zich inzet om de dienstverlening voor de mensen die op de wachtlijst staan te verbeteren. Jongeren die op de wachtlijst staan worden al gebeld, maar de werkgroep denkt na wat ze nog meer kunnen doen om de jongeren te monitoren en eventueel te helpen als het nodig is.
Dit zijn de drie belangrijkste punten die het JIT in drie weken heeft verbeterd. We zijn blij dat het JIT open staat om samen met de mensen hun dienstverlening te verbeteren. Wij feliciteren het JIT met de derde verbetersticker!